sâmbătă, 5 septembrie 2009

reflectie de criza si firme

cum stateam io si citeam de pe neturi, m-a lovit inspiratia. toate firmele la un mometn dat trec prin exact aceasi criza financiara, dar exact. construiesc produse derivate, pe baza altor produse derivate, pe baza altor produse de baza.Doar ca in loc de produse de baza sunt oameni. Deci ai oameni- unii buni alti nu , care sutn impachetati in departamente, care per total par ok, si impachetatea inca o data pe Produse, sedii, Boarduri, etc, si tot asa. Per final sa para ok. Interesul Managementului e sa apara frumos imaginea finala catre investitori, carora le vand un produs - propria firma.Dar pe masura ce sunt tot mai multe straturi de ceapa, investitorii nu mai au acces la om-informatie*un fel de unitate de masura reala, ci la o imagine care e evaluata destul de arbitrar intr-o moneda. Oricum de regula rezultatul e acelasi, investirorii cumpara produse pe care nu le inteleg. Faza e ca la fel ca in cazul crizei financiare globale, si in fiecare firmulita e o tendinta fireasca si se autointretine pana da faliment firma, sau apare un audit, sau pica un produs, sau o filiala. Si atunci la fel ca in criza de regula se apeleaza la un nou investitor*in lumea mare statul/contribuabilul, care are si mai putine informatii, ca sa mai pluteasca butoiul un pic, in timp ce se incearca peticirea lui. Strict pe firme am observat ca e o chestie care se numeste birocratie-birocratizarea, construirea de leyere informationale si decizionale. Cu cat mai multe cu atat mai ascunsa va fi informatia de baza fata de manageri, si mai important, fata de investitor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu