vineri, 5 decembrie 2008

lasati muntii mai curati decat erau cand ati venit!



imnul Pietrei Craiului
Asculta mai multe audio Calatorii »


Ma uitam la poze de pe retezat de anul trecut, si ma gandeam cu toti din grup dar toti am adus cu noi pungi speciale. Cand am coborat de pe retezat am dus cam 6 saci de plastic cu resturi stranse de la locul de campare, in cea mai mare parte de la cei care au trecut pe acolo inaintea noastra. Asa ca mi-am aminitit: pentru persoanele care nu stiu cum sa stranga dupa ei pe munte:
Definitia a ceea ce trebuie sa duci inapoi jos de pe munte: orice ai adus, asta include si coji de cartofi, cutii de conserve goale, pachete de tigari goale, pungi de plastic unde a-ti tinut mancarea, ziare, pe scurt TOT!
Cum se pot strange: de fiecare data la campare se desface un sac de plastic un de se strange tot ce se arunca. Sacul se inchide in fiecare seara si se depoziteaza intr-un loc ferit de apa si vant.
Cum se transporta- cand cobori pe langa cort, si rucsac parca nu iti vine sa mai iei si 3 saci de gunoi in spate, dar se pot duce usor astfel: se ia un bat de lemn, sau de ski/catarare, se prinde de 2 persoane de cate un capat, si la mijloc se leaga sacii de gunoi.
Unde le arunci: In retezat la inceputul traseului este un container special, e postat la marginea drumului, unde se pot arunca aceste reziduri. In general exista peste tot asa ceva, la iesirea de pe trasee. Daca nu gasesti le duci cu tine pana gasesti ! cum le-ai adus asa le duci si inapoi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu