miercuri, 28 mai 2008

cum se vinde publicitate online? sau de asta au succes retelele de publicitate ?

Sunt chiar curios. Un manual de publicitate online, stiu ca orlando si-a facut lucrarea de diploma pe asa ceva.
Io vad probeleme sa zicem ai numai 10 site-uri/concurente ,care impart toti internautii. Ai cateva variabile
- numarul de internauti/
- afisari/timpul petrecut/
- comportamentul activ-click/
- date demografice/venit/etc.
Eu ca user sunt in acelasi timp pe 10 site-uri acum. Vad publicitate /banner etc pe toate cele 10. Daca o campanie sa fie la fel ca la tv ar trebui pe toate cele 10 site-uri sa fie afisat acelasi banner. Asta inseamna ca pretul sa fie stabilit in functie de cati useri diferiti acceseza site-ul.
Altfel -client vreau pe 5 site-uri care au conditiile pentru cumparatorii mei 25a ani, economisti. Am buget de 5 mil . daca cota e egala impart la 5. Si ii platesc pe toti 5. ca sa fie eficienta reclama.
Mai simplu pe afisari. mai corect pe click -si atunci poti sa faci o campanie si pe un singur site, pentru ca asa poti sa masori rezultatele.

Daca am unul din cele 10 site-uri - trebuie sa iau toti clientii de la concurenti si sa le explic ca daca cei care acceseaza site-ul ZF.ro/etc acceseaza cu ALT TAB si Noi2.reclama ar trebui sa fie in acelasi timp si pe noi2 si pe zf. Sau uite am 25% din timpul petrecut, hai numai aici, te costa atat minutul in care ai bannere in intervalul asta orar pe toata reteaua. Adica daca clientii inteleg limba TV sa se utilizeze limba TV si online. daca inteleg alta limba sa se vb aia.

oricum daca e un manual detaliat si stie cineva de el l-as ruga sa dea un link.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu